~

Sama tapi tak serupa.

Kita minta jauh, tapi semakin didekatkan.
Tak semestinya itu jodoh, mungkin juga ujian.
Nak uji sama ada kita rapuh, ataupun mampu bertahan.

Allah, bantu kami untuk menjaga hati- hati kami.

Ya muqallibal qulub, thabbit qulubana `ala dinik wa `ala ta`atik.

(via amasyrah)

Ada orang buat luahan secara gurauan.

Antara kita ni sebenarnya ada apa ya?

Sepertinya ada ikatan.
Tapi tak terlihatkan.

Kau setia.
Dan aku pun sama.

Cuma dalam diam tanpa diketahui sesiapa.

Antara kita sebenarnya ada apa ya?

Kau tahu apa yang aku rasa?

Oh.

Lupa.

Kau tak tahu.

Dan kau takkan tahu.

Sebab kau bukan aku.

Topap tak habes lagi.

Tapi dah kena balik sekolah.
T.T

Babai semua.

Ini perempuan
Rindunya terserak dalam tulisan dan warna
Cuba kau minta Tuhan kumpulkan
Pasti kan jumpa

Ini perempuan
Cintanya terhijab antara bicara dan laku
Cuba kau minta Tuhan bongkarkan
Pasti ketemu

Ini perempuan
Pe - ra - ha - si - a
Kecuali pada Tuhannya

Cc : Ukhti Habibah

Ini perempuan
Rindunya terserak dalam tulisan dan warna
Cuba kau minta Tuhan kumpulkan
Pasti kan jumpa

Ini perempuan
Cintanya terhijab antara bicara dan laku
Cuba kau minta Tuhan bongkarkan
Pasti ketemu

Ini perempuan
Pe - ra - ha - si - a
Kecuali pada Tuhannya

Cc : Ukhti Habibah

Orang kata kalau rindu cuba buang rasa tu.

Tapi aku
Entahlah.

Mungkin sebab aku manusia.

Yang biasa biasa.
Yang imannya tak kuat mana.

Ayat berbelit tu sastera k.

Kau tak paham tak suka boleh abaikan.

Tak perlu sampai nak kutuk caci maki segala.

Aku tak tahu apa yang aku tunggu.

Tapi yang pasti, aku sedang menunggu.

Jujur.

Harapan dan kenangan adalah benda paling susah untuk dijaga.

Sebab kita selalu terbagi dan terambil tanpa sedar.

Aku datang hanya singgah.
Sebentar cuma.

Tanpa beri apapun.
Tanpa ambil apapun.

Dan kau kata aku telah tinggalkan sesuatu.

Bila ditanya apa kau jawab —kenangan.

Aku datang hanya singgah.
Sebentar cuma.

Tanpa beri apapun.
Tanpa ambil apapun.

Dan kau kata aku telah tinggalkan sesuatu.

Bila ditanya apa kau jawab —kenangan.

Bila dengar tepi sikit aku rasa dorang kena masuk kelas sebutanlah.

Gagap semacam.

-,-

Kawan kawan aku kalau sarkastik memang over.

Sapa tak tahan tu boleh merajuk seminggu.
Pastu ok balik sebab takda sapa nak pujuk.
Hahahaghaghaghagha

Alhamdulillah sebab kami semua sado sado belaka.

Tak mudah merajuk.

Cc : leothesilent ouristanbul pudinahijau

Kau tahu kenapa aku berkeras?

Sebab dalam dunia ni bukan semua orang tahu menghargai kelembutan.

Aku tahu aku bukanlah manusia yang mesra alam dengan makcik.makcik.

Tapi tak bermakna aku sombong.

T.T

Kalau mereka tegur aku layan je.
Takdalah buat dono je.

Aku masih tahu maksud hormat.
Dan aku masih gunakannya.